המועצה > חדשות ועדכונים > ארכיון כתבות > ארכיון כתבות 2010

ארכיון כתבות 2010

תאריך: 17/11/2010

המועצה הישראלית לצרכנות: לחברות התעופה חובת השתדלות
ועליהן לסייע לצרכנים לצמצם את הנזקים בשל דחייה וביטול טיסות בשל הערפל


בשל  הערפל הכבד  נסגר הלילה נמל התעופה בן גוריון  להמראות ונחיתות וכתוצאה מכך בוטלו טיסות רבות,  וטיסות שהיו אמורות לנחות בישראל הופנו לנמלי תעופה בטורקיה, יוון וקפריסין וירדן.  צרכנים רבים פנו למועצה לברר מהם זכויותיהם.

מדובר  ב"כוח עליון", המונע מחברות התעופה להוציא טיסות במועדן.  לעמדת המועצה לצרכנות חברות התעופה חייבות לעשות כל שביכולתן על מנת ליידע את הצרכנים בשינויים מוקדם ככל הניתן ובסמוך למועד קבלת ההחלטה על השינוי. כן חייבות החברות לסייע לצרכנים להגיע ליעדם בהקדם, להקטין את הנזקים העלולים להגרם ולצמצם את הנזקים הנגרמים  להם עקב השינויים.

דחייה קצרה של  טיסות כתוצאה מהערפל  לא מהווה בדרך כלל  עילה לתביעה או להשבת כספים. במקרים ספציפיים בהם תבוטלנה טיסות או שצרכנים יאלצו לבטל את טיסתם  החוק קובע כי נתונה  לבית המשפט הסמכות  לקבוע  כיצד לחלק את הנזק בין הצדדים לעסקה. על ביהמ"ש להחליט  האם יש להשיב כספים, למי ובאיזה סכום.  יודגש, כי לרוב בתי במשפט לא נטו לפצות את הצרכן במלוא נזקו והוא לא יהיה זכאי לקבל את כל כספו בחזרה, אולי את חלקו, בהתאם למקרה הספציפי והסיבה להחלטת הצרכן שלא לטוס.

לעמדת המועצה הישראלית לצרכנות, גישה שירותית ואחראית של ספקי השירותים מחייבת כל פעולה אפשרית למציאת פתרון הולם לכל צרכן שנפגע, וישיבו למי שהשינוי מנע ממנו לקבל את המגיע לו אף ללא צורף בפניה לערכאות.